Vikingabloggen - vikingblogg.blogg.se

"Detta är ett Island!" utbrast Floke Vilgerdarsson efter att ha försökt bryta upp lite land för att odla i Island, men misslyckades. Det är ett ganska passande namn för en kall, karg och vindpinad ö mitt i Nordatlanten. Under mina doktorandstudier i Island försöker jag dela med mig av mina upplevelser utav detta underbara land, framför allt i form av hiking och fotografi/astrofotografi.

Vänner på besök och återbesök till Vífilsfell

Kategori: Allmänt

Sommaren kommer att spenderas i Sverige! Så för hemresan kom mina vänner Kevin och Johanna på besök, och sedan gjorde vi resan på äkta vikingavis - med båt!
 
 
En selfie vid Perlan, världens bästa roterande restaurang!
 

 
 
Och den givna aktiviteten på Island: bergsbestigning!
 
 
 
 
Detta är ett återbesök hos en kär gamma vän, Vífilsfell (se inlägget om Vífilsfell). Och det obligatoriska panoramat (fullstor bild: http://www.akgjohansson.se/Hiking/panorama_3.jpg)
 
 
 
 
 
Från vänster ser ni Johanna, min tyska hikingkompis Ute, Kevin, min förra lägenhetskamrat Louise, undertecknad och....
 
 
... Totoro!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: