Vikingabloggen - vikingblogg.blogg.se

"Detta är ett Island!" utbrast Floke Vilgerdarsson efter att ha försökt bryta upp lite land för att odla i Island, men misslyckades. Det är ett ganska passande namn för en kall, karg och vindpinad ö mitt i Nordatlanten. Under mina doktorandstudier i Island försöker jag dela med mig av mina upplevelser utav detta underbara land, framför allt i form av hiking och fotografi/astrofotografi.

Syrran på besök - att slappa i bergen

Kategori: Allmänt

Emma mådde inte helt hundra under sin sista dag här i Island, så vi tog bilen och åkte 15 minuter utanför stan, och gottade oss i solen på en bergssluttning
 
 
 
 
Man kan inte klaga över hur nära man kommer naturen såfort man kommit ut ur stan. Det är nu man märker hur ödsligt det egentligen är här i Island
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: