Vikingabloggen - vikingblogg.blogg.se

"Detta är ett Island!" utbrast Floke Vilgerdarsson efter att ha försökt bryta upp lite land för att odla i Island, men misslyckades. Det är ett ganska passande namn för en kall, karg och vindpinad ö mitt i Nordatlanten. Under mina doktorandstudier i Island försöker jag dela med mig av mina upplevelser utav detta underbara land, framför allt i form av hiking och fotografi/astrofotografi.

Syrran på besök - del 1

Kategori: Allmänt

Nu när vädret blir bättre och man kan vistat utomhus som en vanlig människa så börjar besöken att hagla tätt. Nu var det min kära syster som kom och hälsade på under en långhelg
 
 
Det kanske inte blev den bästa kameravinkeln när jag står högre upp än Emma, och vi fotar uppifrån. Detta är vid Gullfoss under vår Golden Circle-tur, och man kan minst sagt säga att vi hade tur med vädret!
 
 
En superskarp regnbåge som bildades av stänket sträckte sig över vattenfallet.
 
Senare på samma tur kommer såklart Geysirn:
 
 
Nästan i samma kaliber som att gå iväg obemärkt från en explosion är väl att stå med ryggen till en geysir som får sitt enastående utbrott, eller hur? ;)
 
 
Torsdagen försvann helt på grund av försenat flyg, men denna fredag var en helt superb start på långhelgen!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: