Vikingabloggen - vikingblogg.blogg.se

"Detta är ett Island!" utbrast Floke Vilgerdarsson efter att ha försökt bryta upp lite land för att odla i Island, men misslyckades. Det är ett ganska passande namn för en kall, karg och vindpinad ö mitt i Nordatlanten. Under mina doktorandstudier i Island försöker jag dela med mig av mina upplevelser utav detta underbara land, framför allt i form av hiking och fotografi/astrofotografi.

Hraunfossar

Kategori: Allmänt

Mina två kolleger Zach och Mette och jag åkte på utflykt under lördagen för att leka turister, samt för att stilla Zachs körbegär då han fick sitt körkort för bara någon månad sedan. Vi åkte till ett geotermiskt område med mycket färska lavaformationer
 
 
Vårt första stopp blev ett vattenfall där vattnet rinner under lavans ytlager
 
 
 
 
 
De andra lät mig ta ett panorama på villkoret att de fick vara med och spexa i det. Klicka på bilden för att se den fullstor
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: