Vikingabloggen - vikingblogg.blogg.se

"Detta är ett Island!" utbrast Floke Vilgerdarsson efter att ha försökt bryta upp lite land för att odla i Island, men misslyckades. Det är ett ganska passande namn för en kall, karg och vindpinad ö mitt i Nordatlanten. Under mina doktorandstudier i Island försöker jag dela med mig av mina upplevelser utav detta underbara land, framför allt i form av hiking och fotografi/astrofotografi.

Snow day

Kategori: Allmänt

Vi har haft en helt underbar vinter under november och december här i Reykjavik; minusgrader och snö i över en månad och bara en storm! Så, i förargelsen över att vi inte kommit på idén tidigare, gick vi kolleger ut och åkte pulka!
 
 
Zach hade fått tag på en så kallad snow skate, en skida monterad under en skateboard-bräda helt enkelt! Efter ett gross timmars övning skulle man säkert kunna ha kul med den, men vi kom bara ett fåtal meter innan vi trillade av. För att vara ärlig provade jag den i "barnbacken", dvs diket, i tanken att jag säkerligen skulle hamna på sjuksäng på Landspitalinn i "vuxenbacken"...
 
 
 
Vi andra använde sopsäckar, vilket fungerar förvånansvärt bra! Efter ett par åka, då det packats till en skena att åka i, gick det verklingen undan, och man hamnade upp på cykelvägen på andra sidan "barnbacken"!
 
 
 
 
Man är inte äldre än man gör sig!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: