Vikingabloggen - vikingblogg.blogg.se

"Detta är ett Island!" utbrast Floke Vilgerdarsson efter att ha försökt bryta upp lite land för att odla i Island, men misslyckades. Det är ett ganska passande namn för en kall, karg och vindpinad ö mitt i Nordatlanten. Under mina doktorandstudier i Island försöker jag dela med mig av mina upplevelser utav detta underbara land, framför allt i form av hiking och fotografi/astrofotografi.

Norrskens-time-lapse

Kategori: Allmänt

Gjorde ett första försök med att fånga norrsken i en time-lapse. Klara himlar kommer inte tätt under hösten, men bättre än såhär går inte att önska sig! Esjan såg stundtals ut att brinna i en magisk eld...
 
 
 
 
 
Jag provade samtidigt på att göra lite astrofotograferingen, med slutartiden en halv minut och bländaren på öppna spjäll. Här är vår granne Andromedagalaxen:
 
 
Och här är vintergatan, och man ser faktiskt Andromedagalaxen här också:
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: