Vikingabloggen - vikingblogg.blogg.se

"Detta är ett Island!" utbrast Floke Vilgerdarsson efter att ha försökt bryta upp lite land för att odla i Island, men misslyckades. Det är ett ganska passande namn för en kall, karg och vindpinad ö mitt i Nordatlanten. Under mina doktorandstudier i Island försöker jag dela med mig av mina upplevelser utav detta underbara land, framför allt i form av hiking och fotografi/astrofotografi.

Tillbaka till Island, de mäktiga horisonternas land

Kategori: Allmänt

Första dagen på kontoret efter sju veckor utomlands. Den här utsikten kommer det att ta tid att bli utless på! Annat än buskaget utanför morsan och farsans köksfönster.
 
 
 
 
Den stora gula fläcken här nedanför är Månen, som just stigit upp över Esjan i öster på eftermiddagshimlen
 
 

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Buskaget utanför vårt köksfönster är åtminstone grönt. Ser inga gröna färger på ditt foto. Ombyte förnöjer:-))

    Svar: Haha, jag menade inte att trampa er på tårna! Erat buskage är också fint. Kanske inte uråldrig-bergskedja-täckt-av-snö-fint, men ändå.
    vikingblogg.blogg.se

    2014-01-15 | 20:24:08

Kommentera inlägget här: