Vikingabloggen - vikingblogg.blogg.se

"Detta är ett Island!" utbrast Floke Vilgerdarsson efter att ha försökt bryta upp lite land för att odla i Island, men misslyckades. Det är ett ganska passande namn för en kall, karg och vindpinad ö mitt i Nordatlanten. Under mina doktorandstudier i Island försöker jag dela med mig av mina upplevelser utav detta underbara land, framför allt i form av hiking och fotografi/astrofotografi.

Välkommen till min nya blogg!

Kategori: Allmänt

 
 
 

Efter övertalning har jag gått med på att skriva en blogg om mitt liv här i Island, så att landsmännen i Svíþjóð kan hålla koll på att jag inte hittar på något dumt!

 

Jag heter Andreas och bor i Island, där jag skriver min doktorsavhandling i astrofysik. Förutom astrofysiken och lite andra intressen såsom modellflyg och novellskrivning så gillar jag att vara ute i naturen och se mig omkring, gärna på lite mindre gästvänliga platser. Island är ett perfekt land vad det gäller ogästvänliga platser, så förbered er på mycket naturinlägg!

 

Det politiska läget i Island är också intressant. För fem år sedan (i skrivande stund) gick landet igenom den värsta ekonomiska kris i sin historia, som lämnade ett politiskt vakuum efter sig. Mycket har hänt, mycket händer och mycket kommer att hända!

 

Annat som kommer upp hamnar nog också på bloggen. Vi får helt enkelt se!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: