Vikingabloggen - vikingblogg.blogg.se

"Detta är ett Island!" utbrast Floke Vilgerdarsson efter att ha försökt bryta upp lite land för att odla i Island, men misslyckades. Det är ett ganska passande namn för en kall, karg och vindpinad ö mitt i Nordatlanten. Under mina doktorandstudier i Island försöker jag dela med mig av mina upplevelser utav detta underbara land, framför allt i form av hiking och fotografi/astrofotografi.

Utsikten från Esja

Kategori: Allmänt

Vädret blev helt underbart härom dagen, så vår sommarstudent David och jag tog chansen och besteg Esja igen. Vindstilla och knappt ett moln på hela himlen! Sådan tystnad finns ingen annan stans...
 
 
 
Här ser man dock inte mycket annat än platån och delar av Akranes och Snæfellsnes till höger i bild. Här är en bild över Reykjavik också, taget från den södra toppen.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: